15 september 2009

Älskade symaskin

Sylusten infinner sig hos mej ikväll och ingenting kunde passa bättre! Jag ska nämligen på fest om ett par veckor där temat är film, och jag har valt att klä ut mig till Marilyn Monroe. Så nu ska jag då bara sy den fantastiska vita klänningen som flyger upp av minsta vindpust. Jag känner att det ska bli så roligt att sy, till och med rita mönster!

Fotade idag ett loppisfynd som definitivt kommer med på min lista över bästa fynden, min älskade Singer symaskin från 1890-talet. Den är så stor och tung att jag inte kunde ta med den till Åbo när jag bodde där. Men nu tittar jag på den och drömmer mig bort varje dag. 

Symaskinen har så underbart vackra detaljer.

Tänk att få sy på en så här vacker maskin istället för en i plast. Den här fungerar också, det har jag testat, men med tanke på att jag med min "nya" Brother kan sy i alla möjliga material, brodera och har automatisk backmatning och trådavklipp, så byter jag inte ut den i första taget... Men fin är den att titta på.

3 kommentarer:

  1. Hej! Den har verkligen fina detaljer, har aldrig tittat sådär noga på den fast jag var med när du köpte den löjligt billigt ;)

    Och vad är det för underbar låda som syns i fönstret bakom glasburken??

    SvaraRadera
  2. Oj vad vacker du kommer va som marilyn monroe! och vilken klänning du kommer ha sen, bättre än originalet tror jag! Roligt att läsa att du e så glad och inspirerad, det gör mig så glad!

    Verkligen underbart fin symaskin, som ägarinnnan med andra ord! <3 puss

    SvaraRadera
  3. Hanna: Lådan har jag hittat på Prisma av alla ställen, fanns lite olika storlekar men den här tycker jag var finast. Burken/lådan/asken vad man nu ska kalla den? har ännu inte fått något innehåll, men tror jag ska fylla den med vackra band...

    Linda: Vad det glädjer mig att du tror att jag skulle va fin som Marilyn. Jag skulle nog allt vilja låna ditt hår, skulle va helt perfekt till den frisyren!

    kramar till mina fina <3

    SvaraRadera