17 september 2009

En tår räcker inte idag

Livet leker inte för min familj just nu. Idag har det hemska hänt igen och jag trodde inte att man kunde vara så här ledsen för någon annan. När är det meningen att det ska bli vår tur? Jag väntar och väntar och väntar, men det händer aldrig. Allt känns meningslöst nu.


Sorgarbete

Det är också ett sorgarbete.
Knoppar som aldrig brast.
Blomman
som aldrig blev sedd.
Okyssta läppar
kinder som ingen smekt.
En naken kvinnokropp
som ingen åtrått.
När blodet för sista gången
lämnat sin dolda källa.
Ingen skall säga: Mamma.

Det är också ett sorgarbete.
Får man gråta
och vem kan trösta?


Liselotte Johansson
Ur "Svarta fåglar"

2 kommentarer:

  1. Vad? Vem?

    Jag beklagar oavsett. Sorgen visar alltid sitt fula tryne då man minst anar det.

    SvaraRadera
  2. nej men fina vad har det nu hänt?! hör snälla av dig <3 tänker på dig och försöker sända goda tankar ditåt! jag blir ju ledsen om du är ledsen...

    tankar och kramar åt dig <3

    SvaraRadera